Obsah
Zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech P9133, P9155 a P9156
P9133 - Přejezd Vikýřovice u Jirsáka
P9155 - Přejezd Rapotín U Gruntu
P9156 - Přejezd Rapotín ul. U Koupaliště
Počátkem roku 2024 zpracoval SOÚD žádost o rozpočtové opatření – investiční záměr na realizaci záměru č.1 v plné výši 54 mil Kč a tuto zaslal na SFDI. Po dohodě se SFDI, z důvodu výše finančních prostředků, se realizovala v roce 2024 první část záměru č.1 stavby s názvem: „Zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech na trati Šumperk – Kouty nad Desnou – P9133, P9155 a P9156„
Číslo a název objektů:
PS 01- 01- 31 Zabezpečení PZS P9133, PS 01- 01- 32 Zabezpečení PZS P9155, PS 01- 01- 33 Zabezpečení PZS P9156
SO 01- 86- 01 Napájení PZS P9133, SO 01- 86- 02 Napájení PZS P9155, SO 01- 86- 03 Napájení PZS P9156
Místo stavby: trať č.291 Šumperk- Kouty nad Desnou, období: 19. 8. 2024 – 6. 12. 2024, Katastrální území: Vikýřovice, Rapotín, Zpracování PD: Signal projekt s.r.o., Dodavatel stavby: AK signal Brno
SO 01-86-01, SO 01-86-02, SO 01-86-03 na PZS P9155, P9156, P9133.
Na přejezdech byly provedeny úpravy silového napájení PZS. Na železničním přejezdu P9154 byly provedeny úpravy rozvaděčů RH, R-IT, oddělovacího transformátoru TR1. Napájení je provedeno ze stávajícího odběrného místa z hladiny NN z distribuční sítě NN ČEZ Distribuce. Do rozvaděče RH je nově instalován přepínač sítí pro možnost připojení záložního mobilního zdroje elektrické energie pomocí přívodky ZZEE. Přívodka ZZEE je umístěna na vnější stěně stávajícího RD PZS P9154 a je opatřena krytem proti působení vnějších nepříznivých atmosférických vlivů. Do rozvaděče R-IT je zapojen stávající kabel pro napájení RD PZS P9153. Z rozvaděče R-IT je provedeno napájení projektovaného RD PZS P9155. Napájecí kabel, vedený z R-IT směrem do RD PZS P9155 je veden ve stávající trase souběžné s tratí a je zakončen v novém rozvaděči RP2 uvnitř projektovaného RD PZS P9155. Rozvaděč RP2 je umístěn na stěně, montáž na povrch. Z rozvaděče RP2 je provedeno napájení zabezpečovací technologie, osvětlení a zásuvek v RD PZS P9155. Zřízeno vnější uzemnění pro RD.
Na zastávce Rapotín byla doplněna přívodka ZZEE pro připojení mobilního zdroje elektrického zařízení. Provedena úprava rozvaděče RP2 pro napájení technologie zabezpečovacího zařízení, osvětlení a zásuvek v RD PZS P9156. Zřízeno vnější uzemnění pro RD.
Na PZS P9133 provedena úprava rozvaděče RH. Doplněna přívodka ZZEE pro připojení mobilního zdroje elektrického zařízení. V novén RD zřízena nová elektroinstalace pro technologii zabezpečovacího zařízení, osvětlení a zásuvek. Zřízeno vnější uzemnění pro RD.
PS 01- 01- 31, PS 01- 01- 32, PS 01- 01- 33 na PZS P9133, P9155, P9156
Na PZS P9155 a P9133 byly postaveny nové reléové domky (RD) o velikosti 2x3 m. RD je umístěn na drážním pozemku v blízkosti křížení tak, aby byly splněny rozhledové poměry na přejezdu při jízdě nejpomalejšího drážního vozidla rychlostí 10 km/h. Pro umístění RD byly provedeny potřebné terénní úpravy. RD je betonové konstrukce, s okapy a valbovou střechou. Pro přívod kabelů do RD jsou využity chráničky. Součástí základů RD je strojený zemnič. Vstup do RD je situován od koleje. Dveře RD se otevírají od komunikace. Na PZS P9155 byla provedena demontáž vnitřních prvků. Dodány vnitřní prvky RD, usměrňovač, stojan reléové logiky, baterie atd. Provedena jejich montáž. Instalovány nové výstražníky v LED provedení a závorové stožáry s hliníkovými břevny a břevnovými svítilnami dle rozhodnutí drážního úřadu. Výstražné kříže jsou se žlutozeleným zvýrazněním. Na PZS P9155 a P9156 doplněna signalizace pro nevidomé.
Provedena venkovní kabelizace. Kabely pro venkovní prvky jsou nové, plněné. Vzhledem k elektrizaci tratě soustavou 3kV ss jsou použity kabely párované typu TCEPKPFLEZE. K závorovým pohonům jsou použity kabely typu CYKCY. Kabely k venkovním prvkům jsou na straně RD ukončeny v reléovém stojanu.
Pro spuštění výstrahy na PZS byly využity stávající kolejové úseky. Na přejezdu P9155 jsou vybudovány nové počítací body pro anulaci PZS. Je doplněna ochrana proti atmosférickým vlivům u venkovních prvků.
Provedeny výměny SW, úpravy reléového zapojení a diagnostického zařízení v ŽST Petrov nad Desnou, ŽST Šumperk.a na PZS. Po doplnění závor provedena úprava stávajícího dopravního značení. Zařízení bylo komplexně přezkoušeno a provedena prohlídka právnickou osobou.
Dílo bylo provedeno tak, že plně odpovídá schválené projektové dokumentací DESÚ, požadavkům stavebního povolení v plném rozsahu bez vad a nedodělků.
Zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech na trati Šumperk – Kouty nad Desnou – P9133 – investiční náklady celkem (bez DPH) – 10 317 670,90 Kč, P9155 – investiční náklady celkem (bez DPH) – 10 991 589,16 Kč, P9156– investiční náklady celkem (bez DPH) – 6 237 485,21 Kč
Celkem náklad na realizaci bez DPH: 27 543 040,27 Kč
Financování SFDI: 27 027 754,55 Kč
Poslední aktualizace: 12. 5. 2025 10:30